A downloadable BBMPR Prototype for Windows

Welcome to the Baldi's Basics Multiplayer Remake Prototype! This prototype was created to demonstrate somewhat working multiplayer in Baldi's Basics In Education And Learning. Compared to the previous prototype, this version has a lot of improvements, although expect some bugs and unfinished character/item functionality since its still a prototype version. I hope you enjoy playing this new prototype, and gameplay videos are welcome! 

Credit to mystman12 for creating Baldi's Basics and to WowzaboiModder for making the Badsum sprites used in the v2 prototype test build.

Links

Gamebanana Download: https://gamebanana.com/gamefiles/12977

Gamejolt Download: https://gamejolt.com/games/baldi-multiplayer-prototype/542549

Discord Server Join Link: https://discord.gg/j5geeVh

Install instructions

Even though this tutorial for how to join/create a server was made in an older prototype, the way you do is still like this:

Download

Download
Baldi's Basics MPR Prototype V2 Test Build
Download
Baldi's Basics MPR Prototype Fix_Windows.zip 30 MB
Download
Baldi Multiplayer Prototype.zip (OLD VERSION) 43 MB

Development log

Comments

Log in with itch.io to leave a comment.

Viewing most recent comments 1 to 40 of 88Next pageLast page

E

Add a android version plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

MARIO NO=MARIO

11131131214143214321432123413214321423142314211111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

I haven't played this before, but I've seen YouTubers playing it.

It looks fun, I just don't have any friends that will do this with me.

But keep up the good work on this game!!

https://www.youtube.com/watch?v=dwQopI1J4

dude, you gotta continue the development of this, played it with a friend, it was fun as hell! the different map made it even better!

This was real fun

(1 edit) (+1)

This SUCKS nobody joins my server! AND THIS HAS LIKE 4 PEOPLE PLAYING IT

yea  same

I CANT PLAY HOW IM JUST CLICKING THE FIRST FILE ---

the 1st, second and third one literally is crap, the first one makes it so your screen is split with really disrupts gameplay, second makes it so that you cant join, and third makes it so that you cant join either

Python servers dont work in my country so i had to make my own version lol

this ass hole game some body join with me or your fired my server name is adhams room

F%&$ YOU JOINNNNNN OR F&%$ YOU

then FUCK YOUUUUUUUUUUUUUUUU

Please android!

 Here's baldis basics plus for Android https://gabrielcastro292.itch.io/baldis-basics-full-game-public-demo-for-android...

Will you make android now? 

I followed you

just tried to play this with @StarnutoneGalattico bu it doesnt work 

I think is in local :(

(1 edit) (+1)

dosent work

Good

Show post...

why is baldi multiplayer old

BECUASE YOU PICKED THE OLD VRISHN YOU F&%$ SHIT

Show post...

SHUT UP

This game was hell for me and my cousin馃槀 but this was a great game to play with you friends or family member . 馃槑馃槑

If you You not add mobile make android for old version mobile for 2v1

(+1)

HOW DO I PLAY ON CHROME?!?!?

(+2)

I created the game on name ,,Test" , but when my brother writed that same name is says is created. HOW TO FIX

try again

Free Server Code Named Tuebie

F&%$ YOU LYIER

woah you dont have to be a karen there, maybe you need to know simpler thing

The Server Auto Deletes If I Leave

or it doesn't tell u how to open it

i can't  even get in even if u download it live bruh ur just taking up my storage

(+1)

yesssssssss

Show post...

(1 edit) (+1)

cool mod bro i like the older version more cause is more easier to use

sad..i have mac

Make a build for Linux so I can play on my chromebook

(+1)

BRUH HOW DO I JOIN SERVERS

type a server nam

(+1)

Can i get android?

Yeah it sure is since it lags a fucking lot when I'm playing with my sister

p

泻褉褍褌芯

Hey Guys! i made a baldi mod! go see it: https://kaio3.itch.io/banoteaes-basics

(+2)

Looks like a fever dream

umm idk if you shall advertise here

dobra gra

(+1)

wow

BBMPR prototype v2 test build got released in 2.6612456 months

zoom

Hi! Can you help me to do a decompiled mod in july?                                                        You have discord or something?Is because if you can to talk in private about the mod.

(+4)

i played this game is 6:25 trying to make a server AND these clones popped up.. THAT SCARED THE SHIT OUT OF ME. IS IT PART OF THE GAME OR A EASTER EGG

(+2)

that its the baldi blue of the remastered version its creepy...

(+1)

same

(+1)

bro 134 days sheesh

is on images game lol

YOU FUCKING SHIT THAT IS THE WRONG MOD

Viewing most recent comments 1 to 40 of 88Next pageLast page